Wykładowcy Liceum ACPA International


Adam Grabarczyk
Solista baletu Teatru Wielkiego w Łodzi oraz pedagog tańca. Wykształcenie baletowe otrzymał w Państwowej Szkole Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi. Ukończył Uniwersytet Muzyczny im. F. Chopina w Warszawie na kierunku Pedagogika baletu. Od 1986 roku jest związany z zespołem baletowym Opery Łódzkiej. Role, które kreował podczas swojej działalności scenicznej to: Jezus w Próbie, Królewicz, Macocha i Wiedźma w Królewnie Śnieżce, tytułowy Amerykanin w Paryżu, Armand w Damie kameliowej, Demetriusz w Śnie nocy letniej, Leopold w Amadeuszu, Macocha w Kopciuszku, Adam w Odwiecznych pieśniach, Ojciec Zosi, Mendelson, Podpalacz w Ziemi obiecanej, Słońce w Carmina Burana, Andres w Opowieściach Hoffmanna (opera), Doctore, Kapitano w Napoju miłosnym (opera) oraz role solowe w Kolorze Żółtym i Bolerze. W Akademii Sztuk Scenicznych prowadzi zajęcia z tańca klasycznego na wszystkich poziomach zaawansowania.

 


Dagmara Jagodzińska
Pedagog tańca i absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi. Ukończyła Akademię Muzyczną w Warszawie na Wydziale Wychowania Muzycznego ze specjalnością Pedagogika Baletu. Jest również absolwentką Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej na Wydziale Terapii Ruchowej z Gimnastyką Kompensacyjno-Korekcyjną, a także Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych w Łodzi na Wydziale Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna. W latach 1995-2006 była tancerką Teatru Wielkiego w Łodzi, a w latach 2006-2008 współpracowała z Teatrem Muzycznym w Łodzi.

 


Marek Ludwisiak
Tancerz, choreograf i pedagog tańca. Ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Baletową im. Feliksa Parnella w Łodzi. Uczęszczał także do Amsterdam School of the Arts. Jest stypendystą Fundacji im. Stefana Batorego i Fundacji Balet w Szczecinie. Tańczył w wielu zespołach baletowych w kraju i za granicą, między innymi w Polskim Teatrze Tańca, Theatre Magdeburg, Theatre Kaisetslautern, Theatre Bremerhaven, Theatre Cottbus, Teatrze Muzycznym w Łodzi, Operze na Zamku w Szczecinie. Obsadzono go w wielu solistycznych rolach, m.in. Pana Młodego w Les Noces, Don Jose w Carmen, Franca w Coppelii, Pulcinelli w balecie Pulcinella i wielu innych. Jest tancerzem i pedagogiem tańca klasycznego Warsaw Ballet, a także twórcą Łódzkiego Teatru Tańca. Pełnił funkcję dyrektora artystycznego Opolskiego Festiwalu Tańca 2017.

 


Maria Gudejko
Dyplomowana aktorka, absolwentka Wydziału Aktorskiego PWSFTViT im. L. Shillera w Łodzi. Występuje m.in.w Teatrze Powszechnym im. J.Kochanowskiego w Radomiu. Wcześniej pracowała na deskach Teatru Studyjnego, Teatru Małego i Teatru Piccolo w Łodzi.  Współpracowała z Teatrem Jaracza w Łodzi, Teatrem Nowym w Łodzi, Teatrem Syrena w Warszawie. Od 2012 roku aktorka Teatru Powszechnego w Radomiu.  W swoim dorobku ma ponad 40 ról teatralnych. Pracowała m.in. z Mikołajem Grabowskim, Michałem Siegoczyńskim, Maciejem Wojtyszko, Waldemarem Zawodzińskim, Krzysztof Babickim, Katarzyną Deszcz, Andrzejem Bubieniem, Pawłem Świątkiem. W 2019 roku otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2019. Dzięki temu stworzyła autorskie zajęcia dla młodzieży “Jak ożywiać słowa” prowadzone w Teatrze Muzycznym w Łodzi i Miejskim Ośrodku Kultury w Konstantynowie Łódzkim. 

 


Katarzyna Gorczyca
Aktorka, performerka, pedagog. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu. Jej spektakle dyplomowe to: „Superbohaterów 10/9” reż. Błażej Peszek, „Working Title EGO” reż. Jens Van Daele, „UbuKról” reż. Jerzy Stuhr. Jest laureatką między innymi: Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie (monodram „Dziewictwo”2009 r), I Połczyńskiego Festiwalu Tańca (spektakl „Samsara” 2013 r), konkursu choreograficznego 3..2..1 Taniec w Krakowie i Warszawskiej Platformy Tańca 2016 („#DBRMPP” 2016 r) i współzałożycielką grupy LineAct (spektakl „Zakorzenieni”, „Oplątane”). Współpracowała z Teatrem Śląskim w Katowicach oraz Teatrem Komedia w Warszawie. Obecnie jest asystentką reżysera Briana Michaelsa, z którym realizuje międzynarodowy projekt „Lysistrata. PAFOS 2017”. Ich współpraca rozpoczęła się już podczas spektaklu „ Wiele hałasu o nic” na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu oraz przy międzynarodowej produkcji „Much Ado About Nothing” podczas Folkwang ShakespeareFestival-2016 w Essen.

 


Aleksandra Kozańska-Jóźwiak
Tancerka, choreografka i nauczycielka tańca. Specjalizuje się w technice tańca jazzowego. Ukończyła magisterskie studia choreograficzne na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Jest również magistrem filologii angielskiej, którą ukończyła na Uniwersytecie Łódzkim. Uczyła się w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi. Przez lata tańczyła w Zespole Tańca Ludowego Harnam, a następnie w zespole tańca jazzowego Teatr Domu Tańca, gdzie wystąpiła w spektaklach „Cafe de la Danse”, „Cotton Club” czy „8 Krótkich Historii”. Technikę jazzową zgłębiała też w zagranicznych szkołach: Off Jazz Center w Nicei, Harmonic Studio w Paryżu, czy Pineapple Dance Studio w Londynie. W 2010 r. założyła własny zespół taneczny JazzinŁódź, z którym zrealizowała dwa pełnowymiarowe spektakle taneczne oraz wiele krótkich form, prezentowanych podczas różnych festiwali i konkursów. Za choreografię „Corpo” została nagrodzona w 2015r. na Festiwalu Teatrów Tańca w Kielcach oraz w konkursie The International Jazz Open Festiwal w Pardubicach. W 2019r. uczestniczyła w projekcie artystycznym reżyserowanym przez Marjon van Grunsven, dyrektor artystyczną Cirque du Soleil, którego efektem było powstanie spektaklu „Shades” zaprezentowanego w Rybniku w przestrzeni miasta. Pracuje jako pedagog tańca w Niepublicznej Szkole Baletowej w Łodzi, na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi oraz na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

 


Zuzanna Kasprzyk
Tancerka, pedagog tańca, absolwentka Prywatnej Szkoły Baletowej M.M. Szewczenko w Gliwicach oraz Wydziału Teatru Tańca Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Obecnie wykłada m.in. na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Uczyła się między innymi od Elżbiety Mickiewicz, Jacka Łumińskiego, Josepha Frucka, Iwony Olszowskiej, Davida Zambrano, Jerzego Stuhra i wielu innych. Została stypendystką programu Erasmus for Placement, który zrealizowała w Staatstheater Kassel pod opieką Johannesa Wielanda. Zdobywczyni pierwszej nagrody na Solo Dance Contest 2013 w Gdańsku za choreografię "We are very sorry, but there is no place for Susana", którą prezentowała również na festiwalach: M1 CONTACT w Singapurze, New Dance for Asia International Dance Festival w Seulu i Goyang International Dance Festival w Gojang (Korea Południowa) oraz Crossing Borders organizowanym przez Findars Gallery i Ambasadę Polską w Kuala Lumpur (Malezja). W 2015r. współtworzyła spektakl „B.E.D. (But Everybody Dreams)”, którego premiera miała miejsce w Kuala Lumpur Performing Arts Center.

 



Marta Gabryelczak-Paprocka
Doktor sztuk muzycznych, śpiewaczka, instruktor wokalny, wykładowczyni oraz autorka artykułów. W 2013 roku ukończyła kierunek śpiew solowy w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. W roku 2019 uzyskała tytuł doktora, nadany przez Akademię Muzyczną im. S. Moniuszki w Gdańsku. Pracę pisała pod kierunkiem dr hab. Ewy Marciniec.W roku 2014 otrzymała nagrodę specjalną za wykonanie pieśni francuskiej na konkursie „Złote Głosy” w Warszawie. Jako solistka występowała na deskach Teatru Muzycznego w Lublinie. Podczas licznych współprac z teatrami na terenie Polski wcielała się m.in. w rolę Daisy Darlington w „Balu w Savoy’u” P. Abrahama, Księcia Orlowsky’ego w „Zemście nietoperza” J. Straussa czy Kupidyna w „Orfeuszu w Piekle” J. Offenbacha. Interpretowała piosenkę aktorską oraz przeboje 20-lecia międzywojennego. Podczas udziału w licznych festiwalach wykonywała głównie pieśni sakralne na głos i organy. Śpiewała muzykę współczesną (w tym utwory młodych kompozytorów łódzkich) m.in. na sesjach „Musica Moderna” w Akademii Muzycznej w Łodzi czy „Muzyce Przestrzennej” w Filharmonii Łódzkiej. Wykonywała także utwory współczesnych kompozytorów rosyjskich. Pracowała nad interpretacją dzieł będącymi połączeniem jazzu i muzyki klasycznej - jej głos można usłyszeć na płytach promujących kompozycje pianistki jazzowej, Karoliny Kowalczewskiej. Swoimi występami uświetniała liczne wystawy malarstwa oraz prezentacje dzieł wybitnych plastyków (m.in. Iwana Kulika, Wojciecha Siudmaka, Henryka Płóciennika). Koncertowała na Litwie i Słowacji. Jej artykuły naukowe publikowane były m.in. w „Notesie Muzycznym”, „Art2” czy „Musica Sacra”. Od 2015 roku jest również autorką artykułów omówieniowych do cyklu transmisji z The Metropolitan Opera w Filharmonii Łódzkiej. Referuje podczas sesji naukowych (na żywo oraz online). Jej uczniowie są laureatami konkursów w Polsce i na Ukrainie (rozrywka, musical, jazz). Wykłada w Studium Muzyki Kościelnej Archidiecezji Łódzkiej oraz pracuje jako trener wokalny w wielu placówkach na terenie województwa łódzkiego.


 

Michał Ratajski


Performer, tancerz, choreograf. Pasjonat tradycyjnych form sztuk walki i Kontakt Improwizacji, dyplomowany instruktor tańca współczesnego, stypendysta Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu. Uczestnik międzynarodowej wymiany nauczycieli kontakt improwizacji -ECITE. Założyciel Grupy i fundator Fundacji KIJO. Współzałożyciel Stowarzysznia Movin' Łódź. Fundator portalu internetowego: www,contactimprovisation.eu, organizator FRU Festiwalu (Polski Festiwal Kontakt Improwizacji) w Łodzi. Uczestniczył w różnorodnych szkoleniach i festiwalach międzynarodowych, między innymi w: Polsce, Rumunii, Litwie, Izraelu, Ukrainie, Chorwacji, Danii, Mołdawii. Na co dzień związany jest z Łodzią, gdzie oprócz realizacji własnych projektów, wykłada na Akademii Muzycznej. 

 
 

Angelika Gaj-Kabała
Wokalistka, pedagog tańca, kompozytor i marketingowiec. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na dwóch specjalnościach: Choreografia i techniki tańca oraz Musical, a także Autorskiej Szkoły Muzyki Rozrywkowej i Jazzu im. Krzysztofa Komedy w Warszawie na wydziałach: Piosenki estradowej i Fortepianu Jazzowego. W dziedzinie tańca specjalizuje się głównie w stylach jazzowych, wzbogacając swój warsztat o technikę tańca klasycznego i współczesnego. Wraz z zespołami Art Dance Complex zdobyła między innymi III miejsce na Mistrzostwach Polski IDO oraz VII na Mistrzostwach Świata w tańcu jazzowym w kategorii: formacje. Współpracowała z takimi zespołami jak JazzInŁódź czy Connecting Arts and Dance Theater w Łodzi. Jako pedagog tańca i trener wokalny działa nieprzerwanie od 10 lat. Współpracowała między innymi z Niepubliczną Szkołą Baletową w Łodzi czy Teatralną Akademią Musicalu przy Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie. Na scenie realizuje się zarówno jako wokalistka jazzowa, jak i aktorka musicalowa. Od kilku lat występuje w projekcie “Dirty Dancing Po Latach” - taneczno-muzycznym widowisku, gdzie wciela się w postać Lisy Houseman. Występowała podczas XXV Gali Oskarów Jazzowych Jazz Melomani w Teatrze Wielkim w Łodzi oraz wielu widowiskach musicalowych, współpracując między innymi z Tomaszem Filipiakiem czy Tomaszem Janczakiem. Przez lata była także związana z Teatrem V6 w Łodzi, dla którego skomponowała muzykę do dwóch spektakli: “Ostatni Płatek Śniegu” oraz “Aquarius”.

 

 

Sebastian Flegiel
Tancerz, performer, dyplomowany instruktor tańca oraz certyfikowany masażysta, zafascynowany motoryką i anatomią ruchu. Ostatnio także znaczeniem ruchu i jego odbiorem przez widza w oparciu o wspólnie czytaną symbolikę. Nieustająco zgłębia wiedzę o ciele człowieka i procesach, jakie w nim zachodzą w kontekście tańca i ruchu. Aktywnie uczestniczy w popularyzacji tańca współczesnego i Kontakt Improwizacji w Polsce i za granicą. Od 2013 roku dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas Ogólnopolskich Warsztatów Tańca Współczesnego „Na Bosaka” w Połczynie. Współpracował z Kolegium Badań Interdyscyplinarnych ”Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego, wprowadzając studentów w świat tańca współczesnego. W Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu, pracował warsztatowo z Teatrem ZAR. Dla Teatrów CHOREA z Łodzi i Dada von Bzdulow z Gdańska, prowadził zajęcia w technice Kontakt Improwizacji. Tańczył w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Słowacji i Niemczech.

 


Anna Banasik
Tancerka, choreograf oraz pedagog tańca. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku Choreografia i Techniki Tańca w Łodzi. Ukończyła też kurs choreografii scenicznej oraz szkołę teatralno-taneczną w Krakowie o profilu Aktor Teatru Tańca Współczesnego. Swoje poszukiwania ruchowe zgłębia w wielu technikach, między innymi: tańcu współczesnym, modernie, tańcu fizycznym, kontakt improwizacji, a także w innych formach aktywności (Ashtanga Joga, pilates, parkour oraz partnerowania w powietrzu). Swój warsztat ruchowy doskonali poprzez udział w wielu projektach tanecznych w Teatrze Tańca KIJO oraz Teatrze V6 w Łodzi. Podczas swojej kilkunastoletniej edukacji tanecznej miała możliwość szkolić się pod okiem takich artystów, jak: Aleksander Kopański, Tomasz Wygoda, Jakub Lewandowski, Anna Maria Krysiak, Iwona Olszowska, Natalia Iwaniec, Dawid Lorenc, Anna Piotrowska, Jacek Owczarek, Witold Jurewicz, Michał Ratajski, Krzysztof Skolimowski, Anna Wytych-Wierzgacz.

 


Natalia Kladziwa
Tancerka, choreograf, pedagog tańca. Absolwentka Prywatnej Szkoły Baletowej im. M. M. Szewczenko w Gliwicach oraz Anton Bruckner Privatuniversität w Linz, w Austrii. Aktualnie, studentka choreografii na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Swoją działalność sceniczną rozpoczynała w zabrzańskim zespole TEATR WYOBRAŹNI oraz street-dance’owej grupie ŚLUNSKI AZYL. Następnie tańczyła z łódzką grupą KIJO, z którą wystąpiła m.in. w projekcie KISZ (Dotknij Teatru 2015) oraz IMPROTEST. Wraz z Anna Achimowicz Dance Company wystąpiła w ARCHITECTURE DU CORPS (Take Festival 2016) w Wiedniu oraz z zespołem muzycznym COSOVEL (Zandari Festa 2017; Mu:con 2017) w Seulu. Dzięki otrzymemu stypendium, wzięła udział w kreacji Anton’a Lachky SPEEDE PUZZLE na Korfu (One Small Step 2017). Współpracowała z zespołem ART MOVEMENT Marcina Mrozińskiego w latach 2018-2019. Tańczyła w spektaklu Tomka Ciesielskiego KARAOKE (Festiwal Kalejdoskop 2020) oraz spektaklu ODYSEJA (Festiwal Zawirowania 2020; Choreografie Miasta 2021). Stworzyła choreografię do spektaklu KTO NIE MA NIC, TEN MOŻE WSZYSTKO (2021) w Teatrze Nowym im. Kazimierza Dejmka w Łodzi. Ponadto, jest choreografem grupy Zokinazoli, z którą zrealizowała spektakl PARÓWKI ROSNĄ NA DRZEWACH. Zorganizowała ponad 50 weekendowych warsztatów tańca oraz 3 obozy taneczne dla dorosłych WZLOTY. Certyfikuje się kilkudziesięcioma dyplomami uczestnictwa w festiwalach, konkursach i warsztatach w Polsce i za granicą. Od piętnastu lat z wielkim zaangażowaniem zaraża swoją pasją dzieci, młodzież i dorosłych.

 

 

Marta Gierczak
Pedagog, choreograf, instruktor tańca z dyplomem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Przez wiele lat związana z Ogniskiem Baletowym w Częstochowie, od 17 lat jako solistka oraz instruktor również z Częstochowskim Teatrem Tańca. Studiowała politologię, pedagogikę, taniec współczesny oraz kulturoznawstwo i teatrologię. Dwukrotna zdobywczyni stypendium artystycznego przyznawanego przez Prezydenta Miasta Częstochowy. Za kreacje aktorsko -taneczne została wyróżniona podczas Międzynarodowych Spotkań Tanecznych i Teatralnych w Tychach. Współpracowała m.in. z Filharmonią Częstochowską przy oprawie tanecznej widowiska "Stworzona dla chwały" oraz z Teatrem Dramatycznym im. A. Mickiewicza w Częstochowie przy spektaklach: "Haśka", "Ciemno", "Czechow: żarty z życia" czy "Zaczarowany koń. Piosenki lat pięćdziesiątych". Przy współpracy ze Sceną Plastyczną miała okazję pracować z Leszkiem Mądzikiem przy realizacji spektaklu "Tygiel". Współpracowała również z Fundacją Oczami Brata, gdzie stworzyła spektakle dla osób z niepełnosprawnościami. Od ponad dziesięciu lat nieprzerwanie pracuje z dziećmi i młodzieżą.

 

 

Przemysław Kwaśniewski


Wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunkach Choreografia oraz Musical. Magister Sztuki kierunku Choreografia, dyplomowany instruktor tańca, dyplomowany instruktor fitness. Czterokrotny beneficjent stypendium rektora dla najlepszych studentów Akademii Muzycznej w Łodzi. Od dziesięciu lat zawodowo zajmuje się tańcem - naucza, tworzy i performuje. Pomimo wciąż rosnącego wachlarza technik, pozostaje mocno związany z kulturą Hip-Hop, na której się wychował. To właśnie w tym stylu tworzy choreografie dla zespołów w wielu Polskich szkołach tańca oraz prowadzi warsztaty. Poza tym organizuje imprezy, turnieje, obozy, kursy, pokazy aby cały czas promować kulturę Hip-Hop. 

 


Seweryn Obałka

 

Tancerz, Choreograf, Dj i Instruktor z państwowym świadectwem. Reprezentant Ekipy "Boogie Homiez". Absolwent Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi. Przez długi czas szkolący się pod okiem najwybitniejszych reprezentantów światowej sceny Hip Hop Dance. Czerpał wiedzę od takich ikon jak Caleaf Sellers, Mamson, Henry Link, Franky-Dee, Loose Joint, Joseph Go, Martha Nawbie, Batalla, Alex The Cage, Paradox, Salah, Mr Wigles, Kenzo Alvarez, TIP-TOP, Icee Forcesound, Didier Firmin, Nelson, ICEE Forcesound, Kyoka Rushball, Ben Wichert, Niako.

Autor i uczestnik wielu projektów na Polskiej scenie Hip-Hop. Między innymi założyciel pierwszej w Polsce formacji dla osób powyżej 60 roku życia. Twórca autorskiego programu nauczania tańca ulicznego pod tytułem "Tańcz w Bicie", który został oparty na połączeniu Hip Hop Dance i wiedzy z zakresu tworzenia muzyki.

 



Maciej Gieras

 

Tancerz, choreograf i instruktor tańca z ponad 15 letnim doświadczeniem. Posiada na swoim koncie wiele sukcesów indywidualnych jako tancerz i choreograf. Mistrz Polski duetów Hip-Hop powyżej 16 lat federacji IDO, finalista programu Got To Dance, półfinalista XI edycji programu Mam Talent!; choreograf półfinalistów programu World Of Dance Polska. Jako tancerz komercyjny był częścią teledysków oraz takich wydarzeń jak Sopot Hit Festiwal, Festiwal w Opolu, Festiwal w Kielcach, Wybory Miss i Mister Supranational, Festiwal Muzyki Tanecznej Kielce 2020, Przebój Lata RMF FM i POLSAT i wiele innych. Szkolił się u instruktorów w Polsce, Europie i USA poszerzając swoją wiedzę na temat tańca, w różnych jego aspektach. Doświadczeniem i wiedzą zdobytą podczas wielu lat pracy w tym środowisku chętnie dzieli się na sali treningowej, stawiając na rozwój fizyczny oraz mentalny tancerzy.

 

 

Aleksandra Levy
Choreograf, teatrolog, pedagog tańca i nauczyciel wiedzy o kulturze. Absolwentka Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Tańca Współczesnego oraz Teatrologii na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyła filozofię i kulturoznawstwo, w specjalizacji Literaturoznawstwo, a także Podyplomowe Studia na Uniwersytecie Łódzkim, na kierunku Nowoczesne technologie w Turystyce (Wydział Geograficzny). W ramach ciągłego doskonalenia w kierunku pedagogicznym ukończyła również: kurs pedagogiczny, kurs instruktora tańca, instruktora fitness i rekreacji ruchowej, kurs animatora czasu wolnego oraz kurs instruktora teatralnego. Jest także absolwentką studium Masters Art Performing w Wielkiej Brytanii. Taniec współczesny studiowała także w London Contemporary Dance School, zaś sztuki aktorskiej uczyła się w Akademii Sztuk Scenicznych w Poznaniu oraz w Policealnym Studiu Aktorskim Lart Studio w Krakowie. W zakresie tańca współczesnego szkoliła się w Londynie (Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance, The Place), Portugalii (Escola de Dança do Conservatório Nacional), Francji (Studio Harmonic) oraz w Niemczech (Tanz Fabric Berlin), zdobywając wiedzę od takich nauczycieli jak: Tory Trotter, Roland Price, Emma Northmore. Doświadczenie sceniczne wzbogacała od najmłodszych lat, tańcząc między innymi we Francji, Portugalii, Hiszpanii, Niemczech, Belgii, Finlandii, Włoszech i Wielkiej Brytanii i Polsce (Teatr Wielki w Poznaniu).
Od ponad 10 lat szkoli dzieci i młodzież w zakresie tańca jazzowego i współczesnego, przygotowując je do zawodów sportowych i festiwali tanecznych oraz zdobywając liczne nagrody na scenie ogólnopolskiej i międzynarodowej. Współpracuje ze Szkołą Baletową na Krecie (Balet school Vasilaki Ntina) oraz z Akademią Artystyczną Turku Arts Academy (Finland). W 2015 roku otrzymała Stypendium Artystyczne Prezydenta Miasta Łodzi w dziedzinie twórczości artystycznej. Założycielka i choreograf Akademii Sztuk Scenicznych Academy of Performing Arts “APA International” w Łodzi.



Karolina Kijak


Studentka Wydziału Sztuk Scenicznych, ze specjalnością musicalową, na Akademii Muzycznej w Łodzi. Cały czas się rozwija i uczy m.in. w klasie śpiewu Marcina Jajkiewicza. Pierwsze teatralne kroki stawiała w Studiu Teatru Muzyki i Tańca w Krakowie, z którego pochodzi. Tam również od dziecka występowała na deskach różnych teatrów - Teatru Słowackiego, Teatru Groteska czy Piwnicy pod Baranami. W 2015 r. była członkinią kabaretowej grupy 13. To wielokrotna laureatka konkursów wokalnych o charakterze ogólnopolskim i międzynarodowym, m.in. zajęła I miejsce w Międzynarodowym Konkursie International Youth Music Competitions w Atlanci, I miejsce w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym “The Golden Voice”, a także I nagrodę w Międzynarodowym Konkursie VIII Odin International Music Competition organizowanym przez European Academic Artist Association. W 2021 R. występowała na Międzynarodowej Konferencji “International Summit 2021 – Staying Human in the Digital Era” oraz “TEDxKIDS”. Uwielbia pracę na planach filmowych, miała okazję wystąpić w kilku produkcjach telewizyjnych oraz etiudach Krakowskiej Szkoły Filmowej. 




Michał Przybyła

 

Ukończył program MASA, organizowany przez Kibbutz Contemporary Dance Company w Izraelu, oraz staż w KC. Jest absolwentem studiów licencjackich na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi w zakresie tańca i choreografii. Studiował na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Media Interaktywne i Widowiska. W latach 2016-2020 był artystą tancerzem w Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, z którym brał udział m.in. w Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Tańca w Lublinie i Międzynarodowym Festiwalu Sztuki w Szanghaju w Chinach. W ramach pracy z zespole współpracował z takimi artystami, jak: Yoshiko Waki, Rami Be'er, Jo Strømgren, Maciej Kuźmiński, Ewa Wycichowska, Jacek Przybyłowicz, Aleksandra Dziurosz, Marta Ziółek i Tomasz Bazan. Był choreografem i reżyserem spektaklu MOVE do mnie w Łodzi, który stworzył wraz z grupą Urban Movement w 2016 roku (premiera w Arterion Studio w Łodzi przy wsparciu Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej). W 2018 roku rozpoczął projekt Inicjatywa żywa, skierowany do tancerzy i osób niepełnosprawnych fizycznie, który przeprowadził w Pawilonie w Poznaniu oraz był choreografem spektaklu teatralnego Ausgang w reżyserii Mirka Kaczmarka, w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu. Wraz z Dominikiem Więckiem założył nieformalny kolektyw twórczy Direct Message Collective i stworzył spektakl Bromance (koncepcja, reżyseria, choreografia i wykonanie, 2018) w ramach rezydencji „Nowa Generacja", organizowanej przez Scenę Roboczą w Poznaniu, który został laureatem II Konkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best OFF", wyróżnienie podczas 54.




Szymonem Nygardem 


Aktor zarówno teatralny, jak i telewizyjny, współzałożycielem NYSKA studio, instruktor zajęć aktorskich. Jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu, współpracuje m.in. z Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem Arlekin im. Henryka Ryla w Łodzi, Teatrem Piccolo w Łodzi, Teatrem XL z Warszawy. Inicjator wielu autorskich kursów aktorskich m.in CIAŁO – RUCH – GEST – TEKST czy PROJEKT AKTORSKI SZYMONA NYGARD BRYGADA - realizowanych w wielu kulturalnych instytucjach czy placówkach miasta Łodzi (Teatr ARLEKIN, Teatr Muzyczny w Łodzi, Poleski Ośrodek Sztuki, ŁDK, Centrum Artystyczne PACZKA). Jako aktor o specjalizacji lalkarz – poszerza myślenie uczestników o możliwości kreowania na scenie za pomocą siebie ale również przedmiotów-rekwizytów.